Är du vår nästa Life Science-stjärna?

Stockholm, Sweden Application deadline 2023-05-31

Job description

Vi söker dig som vill jobba som konsult inom Life Science/läkemedelsindustrin/MedTech i roller som projektledare, valideringsledare, processingenjör eller inom QA/QC. Är du rätt person finns även öppningar för olika ledande portioner hos oss på Sigma.

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av arbete inom läkemedelstillverkning, medicintekniska produkter eller annan liknande regulatorisk miljö eller industri.

Basic qualifications

Vi tror att du har en ingenjörsutbildning på eftergymnasial nivå eller
civilingenjörsutbildning inom relevant område alt apotekarexamen. Önskvärt med erfarenhet inom något av följande områden:

  • Projektledning med erfarenhet av GMP
  • Validering/kvalificering
  • Kvalitetskontroll och kvalitetssäkring
  • Processutveckling
  • Produktionsteknik
  • Laboratorieingenjör

Det är meriterande om du har erfarenhet från aseptisk tillverkning, packningsutrustning, LEAN-arbete, GMP, GAMP5 eller ISO13485.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Du tycker om att knyta nya kontakter och vidga ditt nätverk. Du är nyfiken och öppen för att prova olika branscher.

Preferred additional skills, personal traits and experience

Du är en positiv och social person som sätter kunden i fokus. Du är strukturerad, har ett högt kvalitetstänk och har viljan och förmågan att kommunicera tydligt och effektivt inom organisationen och med medansvariga. Som person är du engagerad och med lyhördhet förstår du ditt ansvar och vad som krävs. Du kan motivera medansvariga för att tillsammans skapa en bättre morgondag!

Som konsult hos oss får du möjlighet att arbeta med flera olika bolag stora som små, det ena uppdraget är inte det andra likt.

We offer

Du kommer att tillhöra vårt nyrenoverade kontor i Marievik, Liljeholmen, där vi har en öppen och varm företagskultur tillsammans med Stockholms vackraste utsikt!

Tillsammans och med lagets kraft strävar vi efter att bli ett av Sveriges mest välskötta ingenjörsinriktade konsultbolag, där Life Science är en av alla branscher vi verkar inom.

Vi har uppdrag i regionen Stockholm-Södertälje och samarbetar även mycket med vårt kontor i Uppsala.

Vi lägger ner mycket energi och engagemang på att du ska trivas och växa i din yrkesroll genom både interna och externa utbildningar och mentorskapsprogram. Sigma lägger stort fokus på utbildningar inom ledarskap och kommunikation eftersom vi anser att utvecklingen av våra konsulter är nyckeln till vår framgång.

Vi jobbar aktivt med social och miljömässig hållbarhet. Balans mellan arbete och privatliv är något vi värdesätter högt inom bolaget. Kollektivavtal är en självklarhet och Sigma har attraktiva lönemodeller som ger det lilla extra!

Vi på Sigma tror på att vara aktiva i att skapa en bättre morgondag för samhället och människor både när och fjärran. Vi bryr oss om varandra och världen runt omkring oss.

Star for Life

Star for Life är ett unikt stödprogram som skapats av Sigmas grundare Dan & Kristin Olofsson för att motverka spridningen av HIV och AIDS bland unga i södra Afrika.

Om du är nyfiken och vill få ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta oss!

More information

Detta är en öppen ansökan eftersom vi har en ambition att växa, så vi kommer att gå igenom ansökningar löpande.

För mer information kontakta någon av oss:

Rand Antoan

Sektionschef Sigma Industry Smart
rand.antoan@sigma.se

Kristina Bjerke

Vice vd Sigma Industry Smart
kristina.bjerke@sigma.se

Dayana Ode

Teamlead Sigma Industry Smart

dayana.ode@sigma.se

  • Position

    Är du vår nästa Life Science-stjärna?

  • Company

    Sigma Industry Smart

  • Location

    Stockholm, Sweden

  • Competence area

    Life Science, QA & Validation, Project Management

  • Publication date

    2023-01-24

  • Expiration date

    2023-05-31

  • Contact

    Kristina Bjerke, kristina.bjerke@sigma.se, +46725878890

This website uses cookies. By continuing to browse the site we assume you are fine with our use of cookies. Read more here.

Got it