Servicedeskmedarbetare till spännande kund i Göteborg!

Sweden Application deadline 2020-12-19

Job description

Vi söker nu en kandidat med tidigare erfarenhet inom teknisk support/helpdesk som vill utvecklas vidare inom IT. Vi har en spännande kund som behöver förstärkning i servicedesk-teamet med start omgående. Här får du möjligheten att bli en del av ett drivet team på åtta personer som tillsammans hanterar alla inkommande ärenden i servicedesken och levererar förstklassig service till användarna. Är du en serviceminded person som gillar att bemöta användare och motiveras av det tekniska? Då kan detta vara något för dig! 

Arbetsuppgifter

Du kommer i denna roll supportera och stöttar användarna med felsökning av mjuk- och hårdvara, via telefon och TeamViewer, men också på plats. Arbetsuppgifterna kommer innefatta felsökning och installation, främst i Windowsmiljö. Du kommer arbeta med felsökning av både hård- och mjukvara samt ta emot och registrera ärenden i ärendehanteringssystem. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av support av Officeapplikationer, Windows 7/10, nätverksrelaterade problem, Citrix, Active directory och tidigare har arbetat i ärendehanteringssystem. 

Vi erbjuder dig

  • En chans att utvecklas inom IT
  • En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
  • En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Sigma-kollegor
  • Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner

Vi söker dig som

  • Har goda datorkunskaper och ett stort IT-intresse
  • Har minst 6 månaders tidigare erfarenhet av teknisk support/servicedesk
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska språket i tal och skrift

 

Dina personliga egenskaper kommer väga tungt i denna rekryteringsprocess. Det är viktigt att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, gillar felsökning, är noggrann i ditt arbete och trivs bra med att arbeta i team. 

Dina personliga egenskaper väger tungt och en "IT Techare" kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna. 

Om Sigma IT Tech

Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och har cirka 60 konsulter i Göteborg. Vi är specialister på en sak – talanger inom drift, support och infrastruktur. Bland våra kunder finns allt från kommuner till välkända företag och mindre, snabbt växande bolag.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 5000 medarbetare. Inom Sigma har vi visionen ”Expect a better tomorrow” vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra konsulter, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

 

More information

För mer information kontakta

Jennie Kähäri,
jennie.kahari@sigma.se

  • Position

    Servicedeskmedarbetare till spännande kund i Göteborg!

  • Company

    Sigma IT Tech

  • Location

    Sweden

  • Competence area

    System development

  • Publication date

    2020-11-19

  • Expiration date

    2020-12-19

  • Contact

    Jennie Kähäri, jennie.kahari@sigma.se

This website uses cookies. By continuing to browse the site we assume you are fine with our use of cookies. Read more here.

Got it