Incident Manager

Stockholm, Sverige

Jobbeskrivning

Vi söker en erfaren och driven Incident Manager för ett spännande konsultuppdrag hos en av våra kunder. Som Incident Manager ansvarar du för att säkerställa en effektiv hantering av incidenter med målet att minimera påverkan på verksamheten och snabbt återställa normalläge. Uppdraget kräver en strukturerad person med starkt fokus på problemlösning och samordning.

Arbetsuppgifter:

  • Ansvara för hela incidenthanteringsprocessen enligt ITIL-ramverket
  • Koordinera och leda incidentutredningar från identifiering till lösning
  • Säkerställa snabb återställning av tjänster vid kritiska incidenter
  • Kommunicera med interna och externa intressenter under incidentförloppet
  • Utveckla och förbättra incidenthanteringsrutiner och processer
  • Delta i rotorsaksanalyser och föreslå förbättringsåtgärder
  • Producera rapporter och statistik kring incidenthantering och trender

Grundläggande kvalifikationer

Skallkrav:

  • Erfarenhet av rollen som Incident Manager i komplexa IT-miljöer
  • Goda kunskaper i ITIL-ramverket (minst ITIL Foundation-certifiering)
  • Erfarenhet av arbete med ITSM-verktyg (t.ex. ServiceNow, BMC Remedy eller liknande)
  • Förmåga att leda och koordinera under pressade situationer
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Tjänsten kräver att man genomgår en säkerhetsprövning.

Meriterande:

  • Certifiering inom ITIL Intermediate eller högre
  • Erfarenhet av arbete i organisationer med hög tillgänglighet och säkerhetskrav
  • Kunskap inom change management och problem management
  • Tidigare erfarenhet av arbete i agila team och metoder

Meriterande färdigheter, egenskaper och erfarenheter

  • Strukturerad och lösningsorienterad
  • Stresstålig med förmåga att behålla lugnet vid kritiska situationer
  • Stark kommunikativ förmåga och duktig på att samordna flera intressenter
  • Proaktiv och initiativrik med fokus på ständig förbättring
  • Analytisk och metodisk i sitt arbetssätt

Vi erbjuder

Du kommer att bli anställd av oss på Sigma Technology och ingå i ett härligt konsultteam som gör saker tillsammans och har roligt längs vägen! Vi sätter dig som konsult i fokus, det viktigaste för oss är att du som konsult och medarbetare mår bra och har rätt förutsättningar för att utvecklas. Vi tror på långsiktighet och vill därför att du ska trivas hos oss, länge! Nu hoppas vi att du blir en del av oss i Mälardalen och Stockholm! I vårt härliga gäng jobbar vi ute hos våra kunder i roller som systemtekniker, supporttekniker, systemingenjör, IT-projektledare, IT-tekniker, applikationsspecialist, och nätverkstekniker, bara för att nämna några.

Mer information

För mer information kontakta

André Caldegren
andre.caldegren@sigmatechnology.com

  • Tjänst

    Incident Manager

  • Bolag

    Sigma Technology IT Infra

  • Plats

    Stockholm, Sverige

  • Kompetensområde

    Projektledning & Management, Drift, underhåll och infrastruktur

  • Publiceringsdatum

    2025-02-21

  • Kontaktperson

    André Caldegren, andre.caldegren@sigmatechnology.com, +46793511919

Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta surfa på webbplatsen antar vi att du accepterar att vi använder cookies. Läs mer här.

Jag fattar